mandag den 2. september 2013

Grødchips

Når man forsøger at holde den slanke linje, og så alligevel godt vil hygge med lidt snack, så er det godt, man kan lave disse grødchips uden fedtstof.

Kog 2,5 dl ruggryn (eller havregryn) og 5 dl vand, samt ½ tsk. salt i ca. 3-4 min. 





Køl grøden lidt af, og smør den ud på bagepapir. 
(Læg grøden mellem to lag bagepapir og rul ud med kagerullen).

Drys med sesamfrø (hvide eller sorte) eller hørfrø i et tyndt lag - evt. på hver sin halvdel.

Dernæst drysses med krydderier - f.eks. merian, tørret chilipulver, røget paprika, hvidløgspulver (min favorit :-)) eller hvad du bedst kan lide. 
Jeg plejer at lave et område med merian, et andet med hvidløgspulver, så jeg får flere smagsvarianter ud af en portion. Men prøv dig frem :-)

Til sidst spredes lidt flagesalt ud over hele pladen

Bages ved 150 grader i ca. 60 min. Køler af. 
Brækkes i passende stykker. 
Værs'go, der er serveret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar