fredag den 16. august 2013

Pizza - rød eller hvid???

 Normalt spiser vi rød pizza - med en tomatsovs på dejen. Men nu skulle jeg prøve en pizza bianco.

Jeg plejer at lave pizza-dejen selv, men denne dag skulle det gå hurtigt, så jeg havde købt en rulle færdig pizza-dej (fuldkorns). Den blev rullet lidt mere ud, så den er rimelig tynd.


Blev penslet med olie, ovenpå blev lagt lidt tynde
skiver rødløg samt skiver af grillede artiskokker fra glas, så lidt frisk mozarella revet i stykker og placeret rundt på dejen, og da jeg havde lidt brie
til overs, blev det skåret i skiver og lagt på også.

Så dryssede jeg merian ud over med rund hånd.




Pizzaen blev bagt til den var dejlig sprød.


Herefter blev den pyntet op med blandede, små salatblade og swartzwälder skinke, som jeg synes passer godt her, da det har en en god kraft smag.  (parma eller lign. kan også bruges)

Og var det en succes? - tja, fam. gav den 4 ud af 5 kokkehuer ;-)

1 kommentar: