fredag den 5. juli 2013

Müsli

Som lovet vender jeg nu tilbage til de tørrede kornblomster.
Jeg har lavet en müsli - og det kan jo laves på mange måder efter smag og behag.

Denne gang blev min lavet således:
200 g grovvalsede havregryn
200 g ruggryn
2-3 spsk. brun farin
et par skefulde sesamfrø

Blandes godt på en bagplade, ristes i ca. 10 min. - vend lidt rundt engang imellem.

Herefter tilsættes hørfrø, græskarkerne, solsikkekerner samt hasselnøddekerne og/eller mandler - hvad du bedst kan lide i din müsli. 
Ristes yderligere ca. min. - hold øje, det må endelig ikke blive brændt.

Køl blandingen af og tilsæt - igen, hvad du ynder.. - lidt tørret frugt - denne gang blev det tørrede tranebær, da jeg var gået tør for rosiner. 
Til sidst drysses med rund hånd de tørrede kornblomst-blade i.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar